logo

SOSYAL ÇALIŞMACIYLA YAPILAN GÖRÜŞMELERİN HEDEFLERİ ve İÇERİĞİ

Sosyal Çalışmacıyla Yapılan Görüşmelerin Hedefleri ve İçeriği

Merkezimizde yürütülen psikososyal destek ve sosyal uyum faaliyetlerimizin yanında yararlanıcılarla yapılan görüşmelerde kişilerin ihtiyacına yönelik bilgilendirme veya yönlendirme hizmetleri sağlanmaktadır. Gerek kamu kurumları gerekse sivil toplum kurumlarıyla sağlanan koordinasyon sayesinde kişilerin ihtiyaçlarına yönelik yönlendirmeler yapılmaktadır. Kişilerin kamu kurum ve kuruluşlarında verilen hizmetler, gerekli hizmetlere ulaşmak için izlemesi gereken adımlar, var olan hakları ve bu haklarından yararlanması için yapılması gerekenler veya haklarına erişim noktasında önünde bulunan riskler ve engeller gibi çeşitli konular hakkında, bilgi ihtiyacı olması durumunda da gerekli bilgilendirmeler yapılmaktadır. Yapılan bilgilendirme ve yönlendirmelerin kapsamı eğitim, sağlık, barınma, istihdam, yasal mevzuatlar, sosyal destekler gibi birçok alanı içinde barındırmaktadır. Kişilerin haklarına rahatça erişmeleri hedeflenmektedir. Sosyal çalışmacıların yürüttüğü bu görüşmelerin amacı ailenin sosyo-kültürel ve ekonomik durumları baz alınarak bütüncül düzeyde yapılması hedeflenen çoklu düzeyde iyilik halinin yükseltilmesidir. Kişinin destek amaçlı başvurduğu konu haricinde alınan detaylı bilgilerle sadece birey olarak değil bir aile ferdi olarak da ele alınmakta olup bireyi temel alarak aile refahının sağlanması ve var olan şartların daha iyi durumda olması hedeflenmektedir. Gerekli olan demografik bilgiler ele alınan kişiye maksimum düzeyde destek verilmesi hedeflenmektedir. Yapılan görüşmelerde kişinin kimlik probleminden, istihdam ihtiyacına; alabilecek sosyal-ekonomik desteklerden barınma, eğitim, sağlık, hukuki destek ihtiyacına kadar tam kapsamlı bir ihtiyaç analizi yapılmaktadır. Yapılan ihtiyaç analizlerini yanı sıra tehditlerin belirlenmesi ve ortadan kaldırılması, kişinin hassasiyetlerinin göz önüne alınması ve kapasitesinin yükseltilmesi vaka yönetiminin temel prensibidir. Örneğin, Türkiye’ye giriş yaptıktan sonra kayıt yaptırmaması nedeniyle kimliği olmayan bir kadın yararlanıcı, kimlik kaydının nasıl yapılacağını bilmediği için bu konu hakkında destek almak isteyebilir. bu kişi ile yapılan detaylı görüşmelerde ailesinde düzensiz çalışan bir eşinin olması, sosyal desteklerden yararlanmak için gerekli şartlara sahip olması, Türkçe bilmemesi ve bu nedenle yaşadığı dil bariyeri sorunları, ailede hasta birey olması fakat sağlık hizmetlerinden nasıl yararlanacağını bilmemesi gibi durumlar söz konusu olabilir. Burada verilen hizmet sadece kişinin kayıt altına alınması şeklinde değil, istihdam olanakları, sosyal destek mekanizmaları ve erişim yolları, dil bariyeri nedeniyle yaşanılan sorunların aşılması için ücretsiz hizmet veren dil kurslarına yönlendirme, sağlık hizmeti veren kurum ve kuruluşlarının hizmetleri hakkında bilgi verme ve yönlendirme gibi kapsamlı bir süreç yürütülmektedir. Yapılan bilgilendirmeler ve yönlendirmelere kişilerin erişim sağlayıp sağlamaması da vaka yönetiminin takip sürecini içermektedir. Sonuç olarak yapılan görüşmelerde kişiler sadece bir yönüyle değil bütüncül bir bakış açısıyla ele alınmaktadır.


#